Nestle: pomożemy dzieciom w (nie)zdrowym życiu

komu koftę?
Jak ujawnił Financial Times w wewnętrznym dokumencie firmy Nestle, rozsyłanym do wyższej kadry kierowniczej koncern przyznał, że ​​ponad 60 procent głównych produktów spożywczych i napojów nie spełnia „uznanej definicji zdrowia” i że „niektóre z naszych kategorii i produktów nigdy nie będą „zdrowe”.

Dokument informuje, ze tylko 37% żywności i napojów Nestle (z wyłączeniem karmy dla zwierząt i żywności medycznej) otrzymało ocenę powyżej 3,5 w Austrlijskim Systemie Oceny Zdrowia HSR (The Health Star Rating Calculator). W tym systemie dobrowolnego znakowania żywności, o pieciognwiazdkowej skali 3,5 jest progiem dla uznania żywności za sprzyjającą zdrowiu. Poniżej tego progu znajduje sie prawie 70% produktów spożywczych Nestle, w tym 96% napojów i 99% słodyczy i lodów.
„Dokonaliśmy znaczących ulepszeń w naszych produktach . . . [ale] nasze portfolio wciąż wypada gorzej w porównaniu z zewnętrznymi definicjami zdrowia w sytuacji gwałtownie rosnącej presji regulacji prawnych i wymagań konsumentów”.
Grupa Nestle pracuje obecnie nad aktualizacja swoich wewnętrznych standardów dotyczących żywności wprowadzonych przez byłego dyrektora generalnego Petera Brabeck-Letmathe, które w kontekście powyższych danych brzmią raczej jak kiepski żart i drwina z konsumentów. Nestle jest w nich zdefiniowane jako „firma zajmująca się odżywianiem, zdrowiem i dobrym samopoczuciem”. Jak dowiedział się FT, rozwiązaniem może być… wyłączenie spod tych standardów produktów takich jak słodycze i inne “smakołyki” (jakkolwiek firma sobie słowo “smakołyki” zdefiniuje).

Nestle jest największym koncernem spożywczym na świecie, o rocznych przychodach 91,43 mld (2018), światowym liderem w produkcji odżywek dziecięcych, mleka w proszku, kawy rozpuszczalnej, lodów, wód mineralnych i karmy dla zwierząt. W Polsce należą do nich m.in takie marki jak Princessa, Winiary, lody Zielona Budka, wody mineralne Nałęczowianka i Dar natury. Ich produktami są takie popularne produkty jak Nesquik, Nescaffe, Maggi i żywność dla niemowląt Gerber

Firma lubi się promować hasłem “Nestlé for Healthier Kids. Do 2030 roku pomożemy 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego życia”




Podoba Ci się ten przepis? Chciałbyś więcej tego typu materiałów?
Wesprzyj to co robię i ciesz się bonusami dla patronów bloga

Kategoria:

Share